Op
www.al-islaam.com vind je wat de één grappig, en de ander door en door triest zal vinden, de 'cyber-imam'.
Hieronder zal je de raadgevingen van deze cyber-imam zelf kunnen beoordelen.
We gaan van start met de volgende :
[size=6]Mag een Moslima zwemmen en wat moet ze bedekken?[/size]
[size=5]
Vraag: misschien is dit een hele rare vraag, ik ben een Nederlands meisje, dat al veel van de Islam af weet, op 27 febr. ga ik mij bekeren, Mijn vraag is nu of ik als toekomstige moslima wel mag blijven zwemmen. zo ja, hoe moet dat met badkleding? en de hoofddoek? [/size]
Antwoord:
In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle
Beste zuster
We vragen Allah de Verhevene om Zijn weg voor u te vergemakkelijken en u bij te staan tot het volgen van Zijn rechte pad. Zwemmen behoort tot wereldse zaken waarover de regel in de islamitische jurisprudentie geldt:"Alles wat te maken heeft met het omgang met mensen en levenszaken is toegestaan behalve als er een Qor'aanvers of overlevering van de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) die desbetreffende situatie verbieden". Zwemmen is toegestaan mits men zich houdt aan de voorschriften die Allah en Zijn boodschapper ons hebben doorgegeven via de Qor'aan of de Soenna (overleveringen). Een man en vrouw dienen hun Aura (lichaamsdelen die niet getoond mogen worden) te beschermen tegen andere mensen. Voor details omtrent de aura verwijzen we u naar vraag
http://www.al-islaam.com/al-islaam/c...ng/0275ci.html.
De realiteit bewijst dat het heel erg moeilijk voor een vrouw is om tijdens het zwemmen haar schoonheid te bedekken, het is sowieso niet toegestaan om met niet moslima's te zwemmen, omdat het niet toegestaan is om de aura van andere vrouwen te zien. Moslimvrouwen onderling kunnen wel zwemmen, men dient de lichaamsdelen die niet getoond mogen worden te bedekken.
En Allah weet het het beste.
Cyber-imam Het team van al-Islaam.com