Los bericht bekijken
Oud 18 maart 2019, 21:11   #410
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Getalletjes zeggen juist niks.

Volgens voorzichtige schattingen is de bevolking in India met 80 miljoen eenheden afgenomen na de islamitische inval.

In Amerika zouden er tot 50 miljoen indianen zijn verdwenen na de inval van de conquistadores en co.

Was en zou en geschat, daar raak je nergens mee.

Dat er minstens 1 miljoen Armeniërs zijn vermoord is zeker, en dat er miljoenen christenen in Nigeria zijn weggevaagd is ook zeker.

Dat er minstens een miljoen Irakezen zijn omgekomen door de sancties is ook vrij zeker, maar ik ben niet zeker dat Saddam er op zijn eentje niet zoveel het hoekje had omgeholpen was hij aan de macht gebleven.

Vraag blijft waarom de ene zijn schouders ophaalt en doorgaat en de ander tot het einde der tijden een reden ziet om vergelding te eisen.

En nog belangrijker, waarom progressieve idiote beide gedragingen als normaal beschouwen voor de betreffende groep.
Getallen zeggen idd niet altijd alles.
Vroeger werd er gevochten van man-tot-man, nu kan één bommetje ineens 1000-den doden maken. Verder is er ook het principe.

In heel de geschiedenis van de mensheid is er al altijd oorlog geweest én een streven naar macht en rijkdom en dat is dé hoofdzaak van de meeste ellende die we nu meemaken.

Maar alleen één geval aanhalen mag je niet doen. Het ene is (meestal) een gevolg van het andere.

De ene keer gaat A in de fout, met als reaktie een antwoord van B, en enige tijd later is het dan weer net andersom.
(Zuid Afrika is daar nu ook een mooi voorbeeldje van)

Maar de hoofdoorzaak is in de meeste gevallen al altijd het streven naar macht en rijkdom geweest zowel voor A als voor B. En zo zijn er buiten die A & B, ook nog bijna al de andere letters van het alfabet geweest.
De Noormannen bvb, dat waren ook geen poesjes.
Die haal ik er nu eventjes uit omdat die eigenlijk niets met ons (centraal Europa) en met de Moslims te maken hadden.

Wat mij persoonlijk betreft, probeer ik me daar zo neutraal mogelijk in op te stellen. Niet rechts, ook niet links, en keur ik elke vorm van geweld af. Ook het provoceren keur ik af, want dat mag je ook niet onderschatten, maar dat laatste is dan eigenlijk weer voer voor een andere draad.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden