Discussie: Brexit
Los bericht bekijken
Oud 19 maart 2019, 16:18   #8506
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Inderdaad, het zal maar echt vooruit gaan na de Brexit, die wachtperiode vooraf is ontworpen om voor politieke onrust te zorgen.
Nee. De onderhandelings- en transitieperiodes zijn zo ontworpen (door een Brit dan nog) om de economieën ademruimte te bieden om de omslag kunnen maken zonder teveel schade.

Als je echt politieke onrust zou willen zien moet je je maar eens voorstellen wat er gebeurd zou zijn als de Britten 03/2017 van de ene dag op de andere uit de EU zouden gestapt zijn, want dan was het écht gedaan met naar en over de EU te vliegen, JIT goederen te krijgen die men al besteld had, tekorten aan bepaalde medicijnen en voedsel en heel de reutemeteut die nu hopelijk serieus opgevangen kan worden.

Wat ik bedoelde is dat men er dan wel vanuit ging dat deze periode ook daadwerkelijk gebruikt zou worden waarvoor ze bedoeld was, en niet dat men zich na versturen van de opzegbrief pas zou beginnen realiseren wat dat nu eigenlijk betekent.

Als ik vandaag ontslag neem dan heb ik bijvoorbeeld nog een opzegperiode waarin ik nieuw werk kan zoeken, een andere wagen en gsm-abonnement kan regelen enzovoorts. Als ik nu in plaats daarvan die periode vul met het rondgooien en eten van mijn eigen kak, nichterige huilbuien op youtube te posten, en het voeren van 'onderhandelingen' met mijn bijna-ex-werkgever waarin ik probeer mijn auto en gsm te mogen houden, en ook nog naar het bedrijfsfeest te mogen komen... Dan is het toch niet de schuld van de opzegperiode dat ze mij daarna vol kak, zonder auto en zonder gsm in het zothuis steken.

Of wel?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden