Discussie: Antwerpen ontploft
Los bericht bekijken
Oud 24 maart 2019, 16:33   #518
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Mag ik u er even attent op maken dat het wel De Wever was die de War on Drugs begon? Dat het De Wever was die beloofde dat daar resultaten mee te halen waren?

Nu ligt het plots aan de linkerzijde die het voordien verneukt zouden hebben. Maar die linkerzijde had het al 'verneukt' toen De Wever zijn war begon. Er is dus niks nieuws onder de zon, hij had dat vooraf ook al kunnen weten.

Net zoals met bepaalde wetten die zijn war in de weg staan. Die wetten waren er ook toen hij met zijn war begon en de problemen die hij nu ondervindt had hij ook vooraf kunnen zien aankomen.

Net zoals hij nu de gebruikers met de vinger wijst. Die gebruikers waren er ook toen hij met zijn war begon. Ze nu met de vinger wijzen om zijn falen aan te duiden is belachelijk. Hij had er al mee te maken toen hij zijn strijd begon.

Alles wat De Wever nu aanhaalt om zijn falen goed te praten zijn dingen die te voorzien waren. De wetten, de Nederlanders, de linkerzijde, justitie, de gebruikers,... die waren er allemaal ook al toen hij begon. Hij wist dat hij daar rekening mee moest houden. Als hij dat toen niet gedaan heeft is het vooral zijn eigen schuld dat zijn plan nu niet loopt zoals hij beloofde.

Als ik een weddenschap aanga met iemand dat ik met mijn motorfiets op twee uur tijd naar Parijs kan rijden moet ik nadien ook niet gaan klagen dat het niet gelukt is omdat ik blijkbaar maar 120km/u mocht rijden ("het ligt aan de wetten") of omdat ik in de file heb gestaan("het ligt aan de andere weggebruikers!"). Die dingen waren te voorzien. Dat ik ze toen ik mijn weddenschap aanging niet mee in rekening heb gebracht is niets meer dan mijn eigen fout. Net zo bij De Wever.
De Wever is inderdaad niet bij machte gebleken om de War on Drugs (komt trouwens uit een speech van Nixon, begin jaren 70) te winnen. Maar ge kunt niet zeggen dat hij geen moeite heeft gedaan.
Bob is offline   Met citaat antwoorden