Discussie: Canabis?
Los bericht bekijken
Oud 23 januari 2005, 12:03   #199
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Hoe jammer voor jou dat de Standaard in een artikel vandaag je hele betoog over de mindere gevaren van alcohol en dat het jongeren niet om de roes zou te doen zijn, teniet doet:

,,Jongeren zijn bereid om te stoppen met roken, te stoppen met drugs, maar niet om te stoppen met drinken. Terwijl uit onderzoek blijkt dat van de jongeren die op hun twaalfde experimenteren met drugs, gemiddeld tien procent later problemen met drugs krijgt. Van wie op die leeftijd experimenteert met alcohol, krijgt zestig procent later alcoholproblemen.''

en even verder staat:
"Haar twee vriendinnen drinken alcohol sinds hun veertiende, alleen kriek. ,,Mijn moeder zegt op vrijdag: ééntje maar, hé. Ik drink er ook altijd maar een paar'', vertelt Annabel. ,,De jongens drinken veel meer. Onze vrienden zijn zestien en zeventien, maar zij zijn wel elke week dronken. Anders amuseren we ons niet, zeggen ze.'' Geen van hen staat ooit stil bij de gevaren van alcohol drinken op jonge leeftijd. ,,Dood moet je toch'', zegt Erika laconiek."
http://www.standaard.be/Nieuws/Binne...cleID=GBDBSNTN

Ik wil nu niet zeggen dat iedereen alcohol drinkt om de roes (ik toch niet bvb), maar blijkbaar gebeurt het wel bij anderen. Bovendien blijken de gevaren van alcohol bij jongeren enorm veel hoger te liggen dan bij drugs...

Ik verwacht wel degelijke tegenargumenten he van u, geen dingen als 'één onderzoek bewijst niks', want dit is het zoveelste in de rij die de stepping-stone theorie ontkracht.
ja ok, maar ik weet dat er overlaatst (en das écht waar) een artikel stond van een onderzoek bij Nederlandse jongeren (dus vergelijkbaar met de Vlaamse jeugd), en waarbij werd vastgesteld dat er bij de jeugd wel méer werd gedronken tov vroeger (dus meer alcohol fans) maar véel minder gevallen van dronkenschap waren.
En dat was toch het punt? Het feit dat je dronken zou willen worden..
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden