Los bericht bekijken
Oud 27 maart 2019, 11:13   #90
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Wat stel je dan voor? Genocide? En op wie dan?
Kijk, ik geef enkel maar pistes in functie van wat men vooropstelt als doel.

Ikzelf heb geen klimaatsdoel, en dus heb ik ook zelf geen nood aan een genocide. Wat mij betreft, was het bij ons perfect mogelijk om een klimaatsdoel (of tenminste een emissie doelstelling) te halen INDIEN men rond het jaar 2000 met een nieuwe reeks kerncentrales was naar voren gekomen. Immers, ik denk dat onze emissies automatisch naar omlaag zullen gaan eens technologie en de markt ons van fossiel weg zullen sturen, maar dat zal waarschijnlijk pas deftig gebeuren vanaf 2050. Maw, ons klimaatsprobleem situeerde zich, qua emissies, van 2000 tot 2050: exact 1 generatie leeftijd kerncentrales. Het punt is dat serieus onze emissies verminderen vanaf 2050, zoals waarschijnlijk VANZELF zal gebeuren, 50 jaar te laat komt voor het klimaat.

Groen heeft ervoor gezorgd dat die noodzakelijke stap in CO2 reductie bij ons, tijdens die cruciale transitieperiode, er niet kon komen. Groen heeft er dus voor gezorgd dat het klimaatsprobleem, wat ons betreft, wettelijk onoplosbaar werd gemaakt.

Ik leg mij bij die keuze neer: wij gaan niks doen aan het klimaat. Het is Groen zijn beslissing geweest, ze hebben gewonnen, en nu is het in elk geval te laat om centrales beginnen te bouwen.

We moeten de zaak dus anders bekijken, en de klimaatsverandering niet als een probleem, maar als een opportuniteit voor aanpassing zien. We moeten ons dus zo goed mogelijk erop voorbereiden. Niet er iets willen aan doen: wat we hadden kunnen doen, is door Groen geschrapt destijds. En misschien was dat een beslissing met grote wijsheid, want hadden we er iets aan willen doen, dan waren we TOCH nog de speelbal van anderen. Maw, het is misschien een bijzonder wijze beslissing geweest van Groen destijds, om het bij ons voorgoed onmogelijk te maken om iets aan het klimaat te doen. Dus blijft enkel over: U eraan aanpassen.

Aangezien ik dus het klimaatsprobleem niet wil bestrijden, gezien de irreversiebele beslissing van Groen destijds, moet ik ook geen genocide organiseren.

Maar als ik wel iets zou willen doen aan het klimaatsprobleem, stel ik gewoon dat de enige oplossing die gaat werken, een grote genocide is. Maar ik heb geen gedetailleerde plannen daarvoor uitgewerkt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden