Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Zo zie je maar de slippery slope he. Eerst moeten die camera's er komen "voor uw veiligheid". Dat wil zeggen dat de ENIGE functie van die beelden dient om misdaden op te sporen. Maw, die beelden mogen enkel maar door een onderzoeksrechter geraadpleegd worden. Ben je tegen die camera's, dan ben je dus voor misdaad. Ok.
Nu gaan die camera's gebruikt worden om uw GEDRAG TE BELASTEN. Goed, je kan zeggen, limiet, het is een praktische vorm van rij-taks. Een soort van vrije rij-markt, waar vraag en aanbod van "wegruimte" een dynamische prijsbepaling geeft.
En wat gaan die camera's morgen doen ? Nagaan of je wel politiek correct leeft ? U sociale goeie en slechte punten geven ? Zien of je wel bij de juiste vrienden op bezoek gaat ? Nagaan wie er durft naar het huis van een VB sympathisant te gaan ? Nagaan met wie je durft praten op straat ? Nagaan of je geen bizarre blikken hebt of andere lichaamstaal die aangeeft dat je je islamofoob gedraagt ? Analyse van uw lichaamstaal om na te gaan of je wel voldoende socio-liberale attitudes hebt ?
Video camera's zijn net limiet aanvaardbaar om het gerecht zijn werk laten te doen, en moeten dus onder heel strikte voorwaarden enkel door een onderzoeksrechter geraadpleegd worden. Elk verder "gebruik" van zulke camera's is Big Brother in het kwadraat. Wie dat niet inziet is een idioot van de bovenste plank.
|
Het hoort niet in deze draad, dus ga ik er niet teveel over uitweiden.
Ik heb altijd gezegd dat ik geen probleem heb met die camera's. Niet om mij te verbaliseren, niet om te checken of ik geen diefstal gepleegd heb in deze of gene wijk, en vanaf nu ook niet om aan verkeersmanagement te doen.
Wie de noodzaak van die dingen niet inziet in deze moderne tijden,
is een idioot van de laagste plank.