Los bericht bekijken
Oud 28 maart 2019, 13:10   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Voor mij heeft huwelijk niks met liefde te zien. Het heeft te maken met het sociaal erkennen van een basis gevechtseenheid. In de zin van "die hebben samen een belang in hun nakomelingen". Zie het als het equivalente van een voetbalclub: die spelen samen in teamverband.
Wat bedoel je met 'sociaal erkennen'?
Toets dat eens aan een koppel met een lat-relatie die twee kinderen hebben;
of een ongehuwde moeder, maar waar de biologische vader wel zijn verantwoordelijkheid opneemt zoals hij soortement beloofd had?

En wat heeft de overheid daar allemaal mee te maken?
Volgens mij heeft de overheid daar evenveel mee te maken, als dat ze te maken heeft met de frequentie waarmee je je grootouders moet bezoeken als ze in een bejaardenhuis zitten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden