Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Leef jij nog in de jaren 70 van vorige eeuw?
Allez, neem nu de tol in Frankrijk.
Geen probleem zeg jij, maar wie er een beetje wil opschieten, neemt zo'n bakje in de auto, zodat je erdoor kan bollen aan 30 per uur.
Die privé firma houdt je verplaatsingsgedrag bij voor een maand, en stuurt dan de factuur.
|
Dat blijft een vrije keuze, en dat bakje "tracked" U niet. Dat bakje regelt uw transactie aan de tolbarriere. Ik heb er zo geen, bijvoorbeeld, ik verkies van met bankkaart te betalen, of met cash. Want je moet extra betalen voor dat bakje. Het is een luxe extraatje voor mensen die niet in de normale file willen aanschuiven. Ik betaal als ik op een prive tolweg wil rijden. Ik kan ook kiezen van op een openbare weg te rijden, waar ik dus geen tol betaal. Om die tolweg binnen te kunnen (er is een barriere) moet ik "ingang" betalen. Zoals wanneer ik naar de cinema ga. Eens ik binnen ben, dan rij ik daar zo snel of zo traag als ik wil, ga ik daar eventueel eten in een snelweg restaurant, en zo voort. Maw, ik ben daar op prive terrein, zoals ik naar de bioscoop zou gaan.
Dat "uw ingangsticketje betalen" is niet hetzelfde als getracked worden omdat ik mij op een zeker ogenblik ergens in de openbare ruimte bevind, en daar belasting op betaal.
Citaat:
Privacy heeft een 21ste eeuws gezicht gekregen. Zorg maar dat je mee bent, of je loopt knal tegen een muur.
|
Nee, dwaze totalitaristen willen privacy in de 21ste eeuw afschaffen om over mensen hun gedrag dwingeland te spelen. Dat is niet anders dan dwingelanden van andere tijden, alleen is het zo dat de 21ste eeuw gevaarlijker is, omdat er meer technologische middelen zijn om daarin te trappen.