Los bericht bekijken
Oud 23 januari 2005, 14:14   #18
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ericmagnus
Toch enkele opmerkingen. Dat het VB minder leden telt dan bv. CD&V, SPa & VLD klopt. Maar toch is het opmerkelijk dat een partij die geen postjes kan verdelen of mee aan de macht zit, en waarop een heksenjacht wordt georganiseerd toch 44% meer leden mag noteren.
Een groei van 44% moet je relativeren. Van 10 naar 20 gaan is ook een verdubbeling en een groei van 100%.

Ik blijf het vreemd vinden dat een partij met 1 miljoen kiezers er haast niet in slaagt om die aanhang te consolideren in een deftig ledenbestand. Wat mij doet vermoeden dat die boom even snel kan omvallen als hij gegroeid is. Maar dat is maar wishfull speculatie van me.

Citaat:
Mag ik eraan herinneren dat mensen van wie geweten is dat ze lid zijn van het VB worden uitgesloten door bv de vakbonden. En als je weet dat die vakbonden zowat een exclusiviteit hebben in de uitkering van de werkloosheidsvergoedingen, dan zou ik (indien ik bv werkloos zou zijn) ook wel uitkijken om me aan te sluiten bij het VB.
Flauwe kul. Om hoeveel gevallen gaat het dan? Een handvol? Bij mijn weten worden er altijd extremisten uit de bonden gekieperd. Als je me niet gelooft vraag het dan maar aan de PVDA van Kris Merckx, die kan er boeken over schrijven. Lidmaatschap van een vakbond is geen recht maar een gunst.