Los bericht bekijken
Oud 23 januari 2005, 14:28   #144
restons courtois
Parlementslid

restons courtois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ik oordeel op basis van de gekunstelde fouten die in zijn teksten staan. Daar gaat het om fouten die een Duitstalige nooit zou schrijven (hij schrijft bijvoorbeeld hoofdletter waar de Duitsers er nooit zetten en waar de Nederlandstaligen er ook geen schrijven; hij laat lidwoorden weg waar ze wel staan in het Duits en het Nederlands; hij verdubbelt klinkers waar ze nooit verdubbeld worden in het Duits of het Nederlands). En in andere berichten staat er dan weer voor dezelfde woorden geen fouten. Het is duidelijk dat hij zich voordoet als en bijgevolg ook iedere keer wat "fouten" ter plekke uitvindt.
Wat een arrogantie Meneer Van den Berghe.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ook tekenend was zijn bewering dat de pro-Duitse partij in het Duitstalige gemeenten nu ongeveer 10 tot 15% behaalt, terwijl er GEEN pro-Duitse partij meer is sedert WO II. Iemand die beweert in Eupen te wonen (en er dus ook stemt) zou dat toch wel moeten weten.
Meine beiden Opas waren deutschsprachige Belgier. Als der Krieg begann waren sie zuerst belgische Soldaten und nach der Annexion deutsche Zwangssoldaten.

Ein Opa ist in Italien in Gefangenschaft geraten und der andere in der UDSSR und nach Sibirien verfrachtet worden.

Vor dem Krieg gab es massive Unterwanderungsversuche der Deutschen in den Ostkantonen und während dem Krieg war die Bevölkerung gespalten in Prodeutsche und Probelgier.

Ich habe auch nicht gesagt das es eine prodeutsche Partei in Ostbelgien gibt die 10 - 15 % der Stimmen hat (Es gibt keine prodeutsche ostbelgische Partei!!)

Ich habe nur gesagt das höchstens 10 - 15 % der Bevölkerung einen Anschluß an Deutschland wollen, sowie 5 - 10 % einen Anschluß an Luxemburg. Dies ist jedoch nur meine persönliche Meinung.

Capice?

Laatst gewijzigd door restons courtois : 23 januari 2005 om 14:41.
restons courtois is offline   Met citaat antwoorden