Los bericht bekijken
Oud 30 maart 2019, 23:33   #11
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
(...)
Ze zijn wel een beetje achter in Antwerpen, want de beste verkeersdoorstroming ligt in de buurt van 100 kmh, of tussen 80 kmh en 100 kmh.

In Zwitserland wilde men zelfs 100 kmh als minimumsnelheid zodat de verkeerstroom vlotter gebeurde en de slakken van de linkerstrook weg moesten. Ja ook door tunnels mag tot 100 kmh:
Dat klopt.

Een beperking onder de 100 leidt onherroepelijk tot meer files omdat de maximum capaciteit van de weg niet meer bereikt kan worden.

Kijk maar naar de Kennedytunnel met zijn beperking tot 70 tijdens de spits. Sinds de invoering ervan van de ene dag op de andere een uur meer file in beide richtingen.

De idee van die 80 komt wellicht uit groene hoek.

Lees er het programma van Groen wat betreft mobiliteit op na:
Citaat:
(...)
Het STOP-principe is daarbij het uitgangspunt: stappen, trappen en openbaar vervoer moeten altijd interessanter, betrouwbaarder en comfortabeler zijn dan de personenwagen.
(...)
Die doelstelling kan alleen gerealiseerd worden door het verkeer te saboteren.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden