Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Ik ga wel akkoord dat Limburg een historisch probleem heeft met openbaar vervoer en met snelwegen richting Brussel.
....
Toch blijft het: rekening rijden moet er komen om "le juste prix" te kunnen zetten op verplaatsingen met de auto.
|
Zever in pakskes.
Er moet een, alternatief zijn.
Met de wagen rijd ik 1:15 (buiten de spits) naar mijn tweede in Brussel. Naar de jongste in centrum Limburg 35 minuten. Eén avond in de week ga ik naar die jongste. Ik moet dan blijven tot na 22 uur. Met een goedkoop delijn abo (65+er) zou een alternatief kunnen zijn. Er is wel één probleem. De laatste bus vertrekt al om 19:42u en dan ben ik thuis om 22:21. Dat is 2uur 39 minuten. Met mijn fiets (gewone stadsfiets) zou ik er minder dan 2 uren over doen..
Openbaar vervoer is dus geen alternatief. En dan mij een pestbelasting laten betalen omdat ik de wagen gebruik? Dat noemt gij de juiste prijs voor een verplaatsing met de auto? Wie dat bedacht heeft is ziek in zijn hoofd.
PS gisterennamiddag tijdens mijn fietstochtje in NED.-Limburg zag ik op die rijd per toeval 4 treinen passeren. Hier in de BEL-Limburgse -Maasstreek zie ik nooit een trein passeren. De oude spoorwegbeddingen worden enkel gebruikt om te fietsen.