Los bericht bekijken
Oud 2 april 2019, 10:34   #111
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
ook met de Grieken en Romeinen, enz., was het een probleem en nu weer. Of wist je niet dat de geschiedenis der mensheid vol van problemen is. En daarmee is de Bijbel echt niet goed gepraat.
Ik praat niemand goed. Mijn punt is dat iedereen evenveel of even weinig boter op het hoofd heeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Het gaat niet om de naam, maar om de vele mensen die verdreven zijn.
Het gaat zeker om de naam. Naam betekent in die contreien vaak herkomst en afkomst.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dat zeg ik ook: het heeft geen zin steeds weer partij de trekken voor het Westen en hier de joden en het probleem voor de Palestijnen hardnekkig te ontkennen. Dat doe jij.
Ik trek geen partij voor wie dan ook, behalve mezelf. Het enige dat ik zeg dat het probleem van de palestijnen voor een groot deel aan henzelf te wijten is. Dat is geen partij trekken, maar een meningsvorming gebaseerd op een analyse van de gebeurtenissen daar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De terugkeer van de joden heeft alles te maken met hun religie het uitverkoren volk te zijn. 2000 Jaar lang zijn ze daarvoor door de christenen gehaat omdat ze Jezus hebben vermoord.
Nu, na de Holocaust worden ze eindelijk door de christenen gesteund, maar is er een nieuw conflict ontstaan met de islamieten die niet dulden dat de joden zijn teruggekeerd. Terwijl ze eigenlijk dezelfde God aanbidden, want Jahweh is eigenlijk dezelfde als Allah. Maar uit dat conflict kan wel een derde wereldoorlog ontstaan. Bovendien is het oorspronkelijke conflict tussen joden en christenen niet opgelost, want nog steeds willen de joden Jezus niet als hun Messias erkennen, want deze predikte alleen Gods Hemelrijk en niet Gods Rijk op aarde. Maar mijn atoomtheorie is wel Gods Rijk en wel in veel diepere zin als de joden dat hebben gedacht. Kortom: de eigenlijk Messias ben ik.
1. Dus als ik u goed begrijp, heeft u vanuit uw atoomtheorie, en uzelf als Messias aanziende, hetzelfde ideologische en religieuze probleem met Joden als de Christenen 2000 jaar lang hadden?
2. De Romeinen hebben jezus gekruisigd, niet de Joden. Een vaak voorkomende misvatting. Het is waar dat de Joden jezus niet echt genegen waren, maar de daad zelf hebben ze niet uitgevoerd.
3. Ik denk dat de tegenwoordige islamitische expansiedrang, evenals het yankee-imperialisme al veel eerder tot een mogelijke derde wereldoorlog kunnen leiden...
Dat is zo, maar ook zijn er heel veel Palestijnen verdreven.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De Palestijnse vluchtelingen: Rond 1948 werden 750 duizend Palestijnen verdreven of gedwongen te vluchten. In 1967 nog eens 400 duizend. Hun erkende recht op terugkeer is nooit gehonoreerd. Die gebeurtenissen hebben de grootste populatie vluchtelingen ter wereld gecreëerd
https://rightsforum.org/achtergronde...vluchtelingen/
En nog steeds worden er nederzettingen gebouwd in het gebied van de Palestijnen, dus nog steeds worden ze verdreven.
1. Het overgrote deel van die 750,000 werd door de Arabische broeders gedwongen te vluchten. Dat dus volledig in de schoenen van de Joden/Israëlis te willen schuiven, getuigt van desinformatie.
2. Als we het al over de 750,000 palestijnse vluchtelingen hebben, waarom niet meteen spreken over de 850,000 Joodse vluchtelingen die vanaf 1948 uit de Arabische landen verdreven werden? Die hebben evenmin enig recht tot terugkeer of compensatie gekregen van de Arabische landen die hen -vaak nog na pogroms, executie en plunderingen- enkel met de kleren op hun lichaam wegjoegen. Waarom hoor ik u daar niet over? Is dat niet eenzijdig van u?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
egoisme dus
Nogal wiedes dat iedereen eerst aan zichzelf, en pas daarna eventueel aan de anderen. Zonder eigenliefde, geen liefde voor anderen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Waarom zouden zij respect op moeten brengen voor de joden die hen uit hun land hebben verdreven?
1. Zie boven. Zomaar zonder meer zeggen dat de Joden de Palestijnen uit hun land verdreven hebben, getuigt van onvolledige informatie. Het zijn vooral de Arabische broeders die dit, en de perpetualisering van de vluchtelingenstatus op hun geweten hebben. De 850,000 Joden die uit hun Arabische landen verdreven werden, zijn geen vluchtelingen meer. Sterker nog, ze zijn met volledige burgerrechten in Israël en andere landen ter wereld geïntegreerd.
2. Ik weet niet of alle palestijnen effectief autochtoon zijn in het land. Zoals in een eerdere post aangestipt, zijn er veel gastarbeiders uit omringende landen zoals Egypte, Libanon, Jordanië, Syrië en Saoedi-Arabië aan het begin van de 20ste eeuw naar de regio geïmmigreerd. En vele leiders van palestijnen zijn niet in het land zelf geboren. Prominentste voorbeeld: Arafat is een Egyptenaar die in Caïro is geboren en getogen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Zoals je wilt, ieder het zijne. egoïsme dus.
Per slot van rekening komt het in het leven daarop neer. Ieder het zijne en ieder voor zich. Of dat goed, slecht of egoïstisch is? Dat is ook een kwestie van opvatting...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Neen, je kiest duidelijk steeds voor het Westen. Een zeer eenzijdige visie.
Dan begrijpt u mij faliekant verkeerd. Zeg me in dat geval alstublieft precies waar ik zo duidelijk partij trek voor het Westen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden