Los bericht bekijken
Oud 2 april 2019, 10:34   #162
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een forfait of fix is inderdaad makkelijker (en wat betreft de kost om deze te innen: veel simpeler en lager).
En dat systeem zit al ingebouwd in het brandstofsysteem. Nu een soortgelijk systeem bouwen waarmee gezien kan worden dat elektrische voertuigen alleen stroom kunnen nemen van "stroom voor elektrische voertuigen", naar analogie met mazout en diesel, en we moeten al die extra privacyverneukende poespas niet invoeren.

Citaat:
Maar we willen meer.
Ik wil net minder.
Citaat:
We willen een intelligent systeem dat de vraag/aanbod iets beter stuurt.
Dat is rekening rijden.
Ik zou eerder zeggen, waarom de keuze niet gewoon aan de mensen laten. Als een dommekloot liever 2u in de file staat dan bijvoorbeeld 2 in een trein/bus/taxi/deelauto zijn krant te lezen...
Op dit moment is dat zelfs geen optie. Openbaar vervoer is quasi onbruikbaar voor velen, taxis's veel te duur (je betaald niet alleen het vervoer, maar ook de loonkost van de chauffeur) en deelauto's, tja, het geraakt niet goed van grond.
Citaat:
Als je het op voorhand wilt afschieten met de reden dat jij in een glazen bol kan voorspellen dat het voor x aantal mensen zoveel duurder zou gaan worden, dan doe jij dat maar.
Ik heb geen glazen bol nodig om te weten dat persoonlijk transport duurder gaat worden voor iedereen. Alleen de inflatie alleen al zorgt daarvoor. De graaizucht der politici en (bevoegde)ambtenaren zorgt voor de rest.
Citaat:
Ik rij nu al een paar jaren met een diesel 2200 cc.
Dat is een zeer dure vogel voor de jaarlijkse taks. (en was enorm duur voor de inverkeersstellingstaks ..)Gaat men dat ook duurder houden bij de bepaling van de parameters die zullen gelden bij het rekening rijden? Wel, dan zal ik betalen, zoals ik nu ook al betaal.
Als u dan toch zo graag betaald, ik zal u mijn rekeningnummer doorgeven.
Citaat:
Gaat men dat minder duur maken voor wie met een 1100 cc benzine rijdt? Goed voor hen.
Misschien tijdelijk, tot er weer een omslagpunt komt, en een andere brandstof gepromoot wordt.
Citaat:
Zoveel andere parameters zijn mogelijk. Per auto, per baan, per tijdstip ...
Al de rest vind ik maar bla bla.
Waar blijft de BoemBoem?