Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Maar nee gij. Als gij denkt dat iedereen die door staatsgeld gefinancierd wordt een ambtenaar is, dan zijt gij er goed naast. De meeste dokters zijn dan ook ambtenaren ? Uw apotheker is een ambtenaar ? Een bouwbedrijf dat enkel maar openbare werken aanneemt, alle personeelsleden zijn ambtenaren ?
Vele fortuinen worden enkel maar door staatsgeld gebouwd. Dat is dan ook de voornaamste functie van de staat: een elite rijk maken. Sinds de staat werd uitgevonden. Maar zij die het meeste van het staatsgeld profiteren, zijn meestal GEEN ambtenaren. Ik ook niet.
Ambtenaren zijn werknemers van de staat. Ik ben geen werknemer van de staat. Ik ben werknemer van een bedrijf dat contracten heeft met verschillende staten. In welke mate is dat verschillend van een bouwbedrijf dat snelwegen aanlegt ?
|
semantiek semantiek semantiek. Iemand die voor d post werkt is ook een ambtenaar, gij dus ook.
dat is niet erg hé, tenzij ge een ultra libertair zijt, die worden verondersteld om in de bossen te leven, en een hekel te hebben aan alles wat overheid is.