Los bericht bekijken
Oud 7 april 2019, 07:00   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Hoe pak je een probleemwijk aan?

Hoe pak je een probleemwijk aan? (paywall site)

Bewoners klagen daar dat leuke Kiel een ware zandbak geworden is.

Zelf heb ik de leuke tijden op het Kiel nog meegemaakt daar ik er woonde in een ver verleden.

De leuke café's, de leuke abdijstraat, het leuke buurten ...

Op huidig ogenblik schiet daar weinig of niets meer van over daar het een waar getto geworden is.

Er schiet totaal niets meer over van het leuke Kiel van vroeger, veel winkels weg, vuile straten, huizen die verre van onderhouden zijn.

Laten we de ondergang van het Kiel dan maar steken op al diegenen die van einde ende verre met kamelen en bootjes in ons land binnengevallen zijn.

De keren dat ik er eens voorbij moet rijden dan begin ik bijna te wenen in de wagen omdat het zo een zielig gehucht geworden is.

Ondanks de verloedering van het Kiel zijn er toch nog, van onze eigen mensen, die er blijven wonen ondanks de zware overlast van vreemdelingen/illegalen, druggebruikers.

Citaat:
‘Als je hier buitenkomt, hoor je je eigen taal niet meer. Eén keer per jaar ga ik naar Benidorm, daar klapt iedereen tenminste Vlaams’
Paal- en perk zal er aan gesteld moeten worden om dit alles weer in goede banen te leiden, op zich zal het een ware lijdensweg worden en of men het ooit gedaan zal krijgen om het Kiel terug te kunnen opwaarderen dat lijkt mij twijfelachtig.

Is er ooit ook maar iets aan gedaan om het Kiel een waardige 'ugrade' te geven?

Wordt naar alle waarschijnlijkheid vervolgd.

p.s.

Niet de enige wijk die een upgrade moet krijgen in Antwerpen.

Borgerhout, Stuivenbergplein, Diepestraat, Handelstraat, Linker-Oever andere ...