Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Zo simpel is het niet. Een 2 vak snelweg heeft normaal een capaciteit van 2800 auto's per uur.
https://www.aboutcivil.org/highway-c...s-factors.html
Een drievaksweg: 6000 auto's per uur.
Nemen we aan dat die auto's 1.5 mensen bevatten. Een 2-vaks weg verplaatst dan 4000 mensen per uur.
Een bus bevat een 50-tal mensen. Om 4000 mensen te vervoeren met een busdienst moet je dus 80 bussen per uur inzetten: een om de 45 seconden.
Wil je het met een trein doen, dan kan je treinen inzetten met, zeg maar, 10 wagens van elk 100 man. Dan moet er een trein om de 15 minuten rijden.
Dat is dus te doen, maar wel met een MASSIEVE verhoging van het ingezette materieel van openbaar vervoer.
Inderdaad, als elke buslijn een bus om de minuut lanceert, en ook alle snelwegen neemt en dergelijke, dan is "overstappen" niet echt tijdsverlies meer: je moet ten hoogste een minuut wachten.
Zo een systeem zou kunnen werken, maar nog eens, met een gigantische investering in materieel.
|
het vrachtvervoer kan ook per trein,
lees alle voorstellen van deze draad er eens op na:
als je iedereen die op bepaalde uren op de snelweg wil laat betalen:
- 10 euro al hij alleen in zijn wagen zit
- 8 euro met 2
- 5 euro met 3
tegelijkertijd bevorder je taxibusjes met subsidies als ze u aan je werk afzettenn
die busjes kunnen overdag ook in steden en gemeenten ingezet worden
ps: ons land wordt geleid door prutsers
alles draait vierkant: de files, het onderwijs, de staatsschuld, de begroting, de corruptie, ...