Los bericht bekijken
Oud 11 april 2019, 11:24   #23
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De westerse vrouwen zijn teveel gefocust op 'genieten' ofzoiets. Ik kon daarnet nog bij de kapster amper m'n oren geloven. Er zat zo'n hoogbejaard vlaamse madam te zagen (lees haar levensverhaal te doen): ze was kwaad op haar man omdat die vorig jaar op 84jr overleed en haar alleen achterliet. Ze kon met moeite koken en de afwas doen op haar leeftijd want vroeger, toen ze gepensioneerd waren, ging ze altijd met haar man uit eten. Ze hadden ook geen kinderen ( wss een beetje teveel de pil gepakt tijdens haar leven - ze had altijd gewerkt met haar man in de zaak) en hadden daarom een volmacht voor alles gegeven aan een Limburgs familielid, een vermaarde bankdirecteur. Die laatste heeft haar na 't overlijden van haar man in 't zak gezet en alles afgenomen. Nu ligt ze altijd wakker tot 5u 's morgens door aan vanalles te denken. De goeie dokter in haar straat is ook overleden, moet ze naar diens broer en da's niet zo'n goede dokter. En ook kan ze bijna niemand hulp vragen, het restaurant/bistro/ café waar ze 'vroeger' ging is failliet en haar leeftijdsgenoten zijn er allemaal niet meer. Enz enz...

What the hell. Hoe asociaal en kortom ziek zijn de Vlamingen eigenlijk? En dan moeten allochtonen zich eraan assimileren. Ik dacht van niet.

Ik leer lessen uit het verhaal van dat mens. Zware levenslessen.
U heeft natuurlijk weer gelijk, genieten mogen vrouwen zeker niet doen, en op hoge leeftijd je hart eens uitstorten bij de kapper is reden om als veralgemening alle Vlamingen als asociaal en ziek te bestempelen!

Ondertussen rollen uw wijsheden het forum op, een vrouw zonder kinderen moet wel " teveel de pil geslikt hebben". De bedenking dat die mevrouw misschien kinderen had die al overleden waren of geen kinderen kon krijgen komt niet bij u op.

Dat een vrouw die hoogbejaard is verdrietig is omdat haar man overleed en ze nu eenzaam is, ook omdat ze werd opgelicht want haar man regelde alles, en nu moest ze dit zelf oplossen, is echt een schande hoor!

"Assimileren" aan medeleven, begrip, en een luisterend oor? Moet u nooit doen! Het idee moet voor u een gruwel zijn!
Zolang je hoofddoek maar goed zit, toch?
alice is offline   Met citaat antwoorden