Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten
Patrickve spreekt regelmatig over een soort voorbedachte uitroeiing van een groot deel van de mensheid. Dat lijkt me een wat drastisch en immorele gedachte en niet in overeenstemming te brengen met de waarden die wij (ik toch in ieder geval) hebben meegekregen. Ik pas hiervoor.
|
Ik wil dit even toelichten: ik ben alles behalve een voorstander van een soort "wereld-genocide" die georganiseerd zou zijn door een fascistische organisatie die lijstjes heeft opgesteld van wie eraan moet en niet. Bovendien heb ik totaal geen idee hoe men dat zou moeten doen: diegene die het probeert zal er als eerste aan gaan.
Ik stel enkel maar dat het naieve streven voor een politieke oplossing HIER voor "het klimaat" een zodanig evident idioot voorstel is, gezien 90% van de bron van het probleem NIET in de EU zit, en stijgt, terwijl de bijdrage aan het probleem van de EU maar 10% is en daalt, dat de enige GEGARANDEERD WERKENDE "wettelijke oplossing" HIER die het klimaatsprobleem oplost, erin bestaat van de *rest van de wereld uit te moorden*. Maar ik ben daar dus niet voor te vinden, om twee redenen:
1) we zouden zelfs niet weten hoe het moeten te doen
2) zelfs al zouden we het weten, het zou in ons gezicht ontploffen en wij zouden daarmee dus onszelf teniet doen.
De enige op papier garanderende oplossing aan het klimaatsprobleem is dus gedoemd om te mislukken, en moet een (hoogstwaarschijnlijk mislukte) poging ondernemen om een wereldgenocide te ondernemen ==> slecht plan.
Er is *hier* dus geen "politieke oplossing" aan het klimaatsprobleem, en al diegenen die daarvoor demonstreren, pleiten, campagne voeren ... zijn oftewel volksverlakkers, oftewel gevaarlijke zotten.
Een politieke nep-oplossing aan het klimaatsprobleem HIER kan enkel maar nefast zijn voor onszelf, oftewel omdat ze een (te mislukken) wereldgenocide voorschrijft, oftewel omdat ze onze capaciteit om ons AAN TE PASSEN aantast.
Natuurlijk is dat niet wat die activisten beweren te willen: zij willen dat wij hier onze UITSTOOT verminderen. Maar, nog eens, dat haalt NIKS uit voor het klimaat. De uitstoot van de EU is minder dan 10% van de wereld uitstoot en al dalende. Onze bijdrage aan het probleem is dus al verwaarloosbaar. Die bijdrage verminderen gaat dus niks veranderen.
Het enige wat dat gaat doen, is ons economisch zwakker maken, en dus de middelen verminderen waarmee we ons zullen moeten *aanpassen*.
Citaat:
Maar het blijft een feit dat de overbevolking ons op termijn de das gaat omdoen. Tenzij, ja tenzij er onbekende en niet onmiddellijk te genezen epidemieën zullen uitbreken waartegen geen remedie mogelijk is. Met vele, vele miljoenen dodelijke slachtoffers tot gevolg. Zoals de pest in de Middeleeuwen of Spaanse griep in 1918. Maar dan van een veel grotere omvang. De natuur herstelt vaak zelf het evenwicht.
|
Voila. Het inderdaad triestige/schrikwekkende/.... punt is dat het redelijk onvermijdelijk lijkt. En een ramp die onvermijdelijk is, daar is het misschien beter van van U op voor te bereiden, en "in goede banen" te leiden.
Het gaat zeer doen, en het beste is U klaar te maken om er zo goed mogelijk op voorbereid te zijn ; niet om uzelf te verzwakken in een nodeloze poging om het probleem te vermijden dat onvermijdbaar is.