Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig
Jarenlang hebben de democraten in de VS schande gesproken van de plannen van Trump om de illegale immigratie aan banden te leggen.
" Geen mens is illegaal!"
" Een thuis bieden aan vluchtelingen. Dat is wie we zijn. Dat zijn onze waarden!"
" We moeten kiezen voor mededogen in plaats van wreedheid!"
" Immigratie is geen veiligheidsprobleem. Het is een economisch, humanitair en familiaal probleem!"
Steden met een " progressief" bestuur werpen zich sinds lang op als zogenaamde " sanctuary cities" waar de federale regels over het deporteren van illegalen dode letter blijven.
Zo waarschuwde de burgemeester van Oakland vorig jaar voor een op til zijnde " ICE-raid" zodat de illegalen in haar stad op tijd konden onderduiken.
Nu de toevloed van illegale immigranten te groot wordt om ze allemaal in gesloten centra onder te brengen, speelt Trump met het idee om ze dan maar vrij te laten in de sanctuary cities. Je zou verwachten dat de democraten - na jarenlang zo lyrisch de illegale immigratie te hebben bejubeld - in hun nopjes zouden zijn met zoveel cultuurverrijking, maar niets is minder waar.
Tucker: Trump calls Democrats' bluff on illegal immigrants
|
Het 'luister naar mijn woorden, maar kijk niet naar mijn daden' euvel waaraan ook nogal wat van onze politici lijden die de miserie over het gewone volk uitstorten, maar zelf over de middelen beschikken om deze miserie te ontvluchten. Het ergste is dan nog dat deze hypocrieten andere politici die het volk hiervan wel willen vrijwaren aan de verkeerde kant van de geschiedenis situeren. Geschiedenis kan men pas beoordelen na verloop van een voldoende lange periode. Ik wil nog wel eens zien hoe dan zal worden geoordeeld over wie aan de goede of foute kant stond.