Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia
Naast het actieradius zijn de 'elektrische' wagens allemaal best duur dus zie ik eigenlijk niet in waarom er veel mensen direct zouden willen overschakelen en zo een wagen gaan kopen? (de Audi e-tron vanaf 82.000€ geloof ik)
Thuis opladen ... elektriciteitsrekening omhoog?
Ik doe soms meer dan 350km op één dag en dan kan je al gaan zoeken naar een laadpaal of je kan gaan duwen?
Ik zie mij dat niet echt snel kopen zo een elektrische wagen.
5 redenen om geen elektrische auto te kopen.
5 redenen om wél een elektrische auto te kopen.
|
En de
5 misvattingen over de E-wagen mag je er ook bijzetten.
Die nuanceert je eerste (ouderwetse) link...
Citaat:
Ik doe soms meer dan 350km op één dag en dan kan je al gaan zoeken naar een laadpaal of je kan gaan duwen?
|
Zonder ergens even te parkeren? En dit in België? Straf. Ik wist niet dat België zo groot is?
Dan is een betaalbare E-wagen wslk nog ongeschikt voor jou.
Of je hebt natuurlijk de link niet gelezen die jouw vooroordeel nuanceert.
Het is normaal de E-wagen "
zijn boordcomputer" die op tijd een geschikte (snel)laadpaal vindt op je route of best gewoon op je bestemming, want men heeft toch een reden ergens naartoe te rijden?
Citaat:
3. Er zijn niet genoeg laadpalen?
NIET WAAR. Het aantal laadpunten neemt al twee jaar toe. Tegenwoordig telt België niet minder dan 3.300 laadpalen. Vlaanderen kondigde ook nog eens 2.500 extra laadpalen aan, Brussel plaatst er vanaf januari 2019 ook nog eens 100 en Wallonië maakt fondsen vrij voor 512 nieuwe laadpalen.
Een honderdtal daarvan zijn snelladers, waarmee je je auto op 30 minuten voor 80% oplaadt. Die staan dan vooral in tankstations langs de autosnelweg. “Je auto opladen wordt steeds makkelijker, want meer en meer bedrijven, hotels, restaurants en gemeentes plaatsen laadpalen”, zegt Kristof Corthout tevreden. Ook te weten komen waar je ze kunt vinden, wordt eenvoudiger met apps als Chargemap of de boordcomputer van de auto’s. Wat niet wegneemt dat ruim 90% van alle laadbeurten thuis of op het werk gebeurt.
Tot slot legde een Europese richtlijn een doelstelling van 21.000 openbare laadpunten in België vast tegen 2020. Het mag duidelijk wezen dat het moeilijk wordt om dit aantal nog te halen.
https://nl.chargemap.com/map
|