Los bericht bekijken
Oud 23 januari 2005, 23:10   #30
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Inderdaad, de grens tussen arm en rijk in de VS is enorm groot. Zo ken ik iemand die een groot gezwel had op haar arm maar niet het geld had om naar een dokter te gaan. 3 Maanden heeft ze ermee rondgelopen tot ze genoeg geld had gespaard. Zo'n toestanden vind ik dus een schande, onwaardig voor een welvarend land.
Maar het is inderdaad ook waar dat men er rekenening mee moet houden dat die pot kan leeg geraken. Het probleem is dat sommige mensen te veel willen, en dat die pot soms op een merkwaardige manier beheerd wordt. Ik denk dat ons systeem wel kan blijven voortbestaan maar dan moet het wel efficiënter worden en moeten we eens stoppen met onze SZ op te hemelen. Als Frank VDB eens terecht kritiek geeft wordt hij de mond gesnoerd door de andere teletubbies.
Maar de SP.A is gewoon hypocriet dat ze zo'n vergelijking maken en beweren dat zij de beschermers zijn van de SZ.
Nu, in de VS kan men waarschijnlijk ook wel verhalen gaan vertellen over de daklozen alhier. Terwijl ik, wat de ziekteverzekering betreft mij wel afvraag wat de toekomst ons zal brengen. Men is trouwens volop andere financieringsmiddelen aan het zoeken, den BTW betaald de ziekteverzekering reeds gedeeltelijk...
Wat wel waar is, is dat de gemiddelde levensduur in Belgie iets hoger ligt dan in de VS. Maar zoveel dan toch ook weer niet.
Maar mijn persoonlijk idee. Denk wel dat de VS er binnen 10 �* 20 jaren er op dat vlak beter zullen voorstaan dan Belgie, gewoon omdat ze flexibeler zijn, noodzakelijk veranderingen gemakkelijker kunnen doordrukken.
Bob is offline   Met citaat antwoorden