Los bericht bekijken
Oud 23 januari 2005, 23:56   #1
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard VB-kiezers liggen niet wakker van cordon.

Je hoort VB-ers altijd klagen over het cordon dat het ondemocratisch is, dat het er voor zorgt dat één miljoen kiezers politiek monddood gemaakt worden, maw. het cordon is een schande!!

Enkele bedenkingen;
De overgrote meerderheid van de VB-kiezers ligt daar blijkbaar niet van wakker. Als van die één miljoen mensen nog maar 3/10 daardoor zo verontwaardigd zouden zijn dat ze er voor gaan betogen, loopt er 300000 man door Brussel. Waar blijven die? Toch niet zo'n ramp blijkbaar, dat cordon. Daarvoor naar Brussel rijden? Nee, bedankt. VB-ers hebben wel wat anders te doen.
Ik ben van mening dat vele VB-kiezers op het VB stemmen uit protest, uit domheid, uit symphatie voor de underdog,... maar er verder niet van wakker liggen wat er met hun stem gebeurt. Dat kan een verklaring zijn waarom er geen grote VB-betoging georganiseerd wordt. Het VB krijgt zijn kiezers waarschijnlijk niet warm voor een betoging tegen het cordon. Het kan hun kiezers niet schelen, zij stemden niet voor het VB, eerder tegen de rest.
Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat, indien in dit land 1 miljoen CD&V-ers, VLD-ers of SPa-ers politiek monddood gemaakt zouden worden door een andere politieke partij er nogal eens een betoging door Brussel zou trekken. Of erger.
Ga verdomme uw politieke inspraak opeisen in Brussel en blijf er kamperen tot ge uw zin krijgt, zou ik denken. Niet zo het VB.
Het kan er natuurlijk ook mee te maken hebben dat het VB aan het cordon hun underdog-imago te danken heeft. Never kill your darlings!!