Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Het is ook een economish verhaal hoor. De auto industrie krijgt ook klappen. Mensen hebben meer de vinger op de beurs. Vliegen, een luxeproduct voor velen, hoort bij die besparingen.
Wat wel vreemd is, is dat de olieprijs aan het recht krabbelen is, terwijl de maakindustrie slaag krijgt. Als we een recessie ingaan met een "hoge" olieprijs, gaan de vliegtuigmaatschappijen met de bosjes falliet gaan.
|
Huh ? Ieder jaar wordt het record (van het vorige jaar) gebroken qua leveringen van jets (Airbus, Boeing, Embraer en nog een paar andere)...
De groei in het aantal vliegtuigpassagiers, wereldwijd is nog altijd +6% per jaar (akkoord, goeie jaren gaan +8%).
De concurrentie is moordend, de aangehaalde maatschappijen zijn daar voorbeelden van. Want voor iedere slechtere presterende maatschappij zoals Jet Airways, zijn er wel maatschappijen als Emirates, Etihad of Qatar die ongeziene groeicijfers kunnen voorleggen.
Vliegschaamte ? Ik denk het niet...