Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nitroke
Zie daar hebt ge nu een probleem, der zijn geen 1 miljoen cd&v'ers, vld'ers of sp.a'ers 
Ook heb je nog altijd het taboesfeertjes dat zelfs vandaag nog rond de partij hangt. Maar als je nu denkt dat de mensen voor het Vlaams Belang stemmen omwille van het cordon zit je verkeerd denk ik er zijn verschillende redenen. Ik denk ook dat een aantal mensen niet op het Vlaams Belang zouden stemmen moesten de andere politieke partijen eindelijk hun werk doen. De mens in de straat ligt trouwens niet zo erg meer wakker van politiek, een spijtige evolutie maar het is wel zo.
Een ander punt is dat het Vlaams Belang ook maar een 20.000 echte leden heeft, minder dan de andere partijen dus kiezers zijn niet hetzelfde als mensen die zich echt willen engageren voor een partij. Wij Vlamingen zijn altijd al te braaf geweest voor echt te gaan betogen en ik vrees dat dit zo zal blijven..
|
Dat zeg ik ook niet, ik schreef:"Indien in dit land 1 miljoen...."
Dat was juist mijn punt.
Te braaf voor betogingen? Remember de raketten-betoging, remember de witte mars, remember degene die ik nu vergeet... Als daar massaal voor op straat gekomen kan worden, dan lijkt het mij evident dat Vlamingen aan 'het ontnemen van hun politieke inspraak' toch reden genoeg moeten hebben om even niet 'braaf' te zijn.
In het onderlijnde gedeelte zit volgens mij de essentie van de zaak. Mensen liggen niet wakker van politiek en stemmen dan (omdat ze het moeten ondanks hun desintresse) voor de underdog. Vlamingen zijn altijd voor de underdog. Die 1 miljoen VB-kiezers stemmen dus voor een groot gedeelte niet uit politieke overtuiging. Het cordon kan hen aan de reet roesten.
En als zelfs degenen die geviseerd worden door het cordon er niet van wakker liggen, waarom het dan teniet doen?