Los bericht bekijken
Oud 24 januari 2005, 00:53   #91
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jehann
mijn pointe is dat men niet voor een verbod op de hoofddoek kan zijn wegens MOGELIJKE onderdrukking, en tegen een verbod op de swastika wegens vrije meningsuiting ...

In elk geval op wat u gezegd heeft:

- ja vrouwen zijn mondig
- een verbod is niet noodzakelijk een schrapping van de geschiedenis, het verhindert enkel dat er te lichtzinnig wordt omgegaan met dergelijke symbolen. En harry heeft die vervaging aangetoond mijn inziens.

ikzelf ben niet direct voor-of tegenstander van het verbod op de swastika, aangezien ik nog niet precies weet hoe het zich in de praktijk weerspiegelt.
Het gaat niet om mogelijke onderdrukking alleen. Het gaat hem om de vraag of de Islam verenigbaar is met onze westerse normen en waarden en onze manier van leven. En, zoals ik hier net zei, als die vrouw met hoofddoek zich van de Vlamingen onderscheidt en afscheidt, dan krijgt ge segregatie en twee APARTE samenlevingen in één land. Ook dat kan een reden zijn om de hoofddoek te verbieden. Daarnaast vind ik dat een humanist moeilijk mag doen over die hoofddoek. Ook d�*t is vrije meningsuiting. Hij of zij moet wel wat tactvol blijven en nog een zeker respect en menselijkheid tonen. Maar een humanist moet ook het recht hebben om zijn gedacht te zeggen. Ook als het over hoofddoeken gaat. Ook als het bv. over kruisbeelden gaat.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden