Daar zijn vele hypotheses mogelijk, al naargelang de uitslag van elke partij apart, en naargelang daarbij nog eens naar de krachtverhoudingen tussen de andere partijen.
Ik had vragen bij de laatste communicatie van Bart De Wever. Die verkiest blijkbaar om de communautaire eisen te milderen, indien er een centrum-rechtse federale regering kan komen.
Mijn mening is dat één legislatuur van terughoudendheid genoeg geweest is. Vanaf nu moeten we pakken wat we mogen pakken van de kiezer.
Blijkt dat de communicatie van De Wever nogal strategisch is: we zijn absoluut niet uit op onbestuurbaarheid en chaos. Als de andere partijen ons dat teveel gaan verwijten tijdens de campagne, dan riskeren we van een aantal stemmen te verliezen.
Afijn, ik weet niet hoe het allemaal zou kunnen verlopen na 26 mei.
Dus is er voor mij maar één boodschap: zien dat we zoveel mogelijk stemkracht bereiken in alle niveaus.
En in de late avond van 26 mei dan overlopen: wat zal het beste zijn voor ons.
|