Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Ja, daar heb je wel gelijk in, maar ik denk niet dat het kan voorkomen worden dat partijen op elkaar inhakken, daarom zijn het nu eenmaal verschillende partijen. Ik denk dat die Vlaamse kaart trekken alleen niet voldoende is. Wat ook veel stemmen geeft aan het Belang is het vreemdelingenbeleid. Terecht wijst het Belang op bepaalde problemen, doch kunnen ze ook wel enorm overdrijven. Maar sommige partijen minimaliseren die problematiek toch nog te veel.
Ik denk dat er dringend nood is om eens een duidelijk debat te voeren omtrent integratie en immigratie. Wat ik helemaal niet versta is dat je geregeld op tv toestanden ziet met politieke vluchtelingen die uit België moeten, terwijl economische vluchtelingen of gezinsherenigingen wel toegelaten zijn. Ik ben helemaal niet voor een migratiestop maar vind het schandalig dat bvb. politieke vluchtelingen uit Iran hier niet toegelaten worden terwijl er zo veel schijnhuwelijken zijn.
|
Niet te snel concluderen over Iraanse politieke vluchtelingen he. Deze worden hier wel toegelaten. Ik ken der zelfs ééntje persoonlijk van omdat hij zijn papieren van vluchteling kreeg, evenals een arbeidsvergunning. Dienen gast werkt intussen en spreekt op twee jaar tijd vloeiënd Nederlands en Frans!!! En hij is lid geworden van sp.a!!!