Na tien jaar loopt de ondersteuning voor Windows 7 ten einde.
Op een pc waar nog Windows 7 op draait verscheen eensklaps een pop-up raam met de melding dat het einde van Windows 7 nadert.
Citaat:
14 januari 2020 is de laatste dag waarop Microsoft beveiligingsupdates en technische ondersteuning biedt voor computers die werken ,op Windows 7. Wij zijn ervan bewust dat verandering soms moeizaam kan verlopen. Daarom melden wij vroegtijdig dat wij je kunnen helpen bij het maken van een back-up van je bestanden en voorbereidingen op de volgende stap.
|
Of het een goede zaak is om de ondersteuning te stoppen dat lijkt mij niet het beste plan want er draaien nog vééééééél pc's op Win7.
Laat schreef ik nog dat ik in de motor zat te spitten van een PC waar Win10 op staat en die kan mij nog steeds niet helemaal bekoren.
Win10 phone home en zo.

(valt op te vangen)
Voor een thuisgebruiker van back-ups maken en veranderen van OS systeem nog wel best mee maar voor bedrijven ligt dat weer ietsje anders dacht ik.
Win10 verbeterde aanzienlijk tegen de eerste versie van zijn ontstaan maar toch gebruik ik nog steeds liever de Win7.
Mensen zijn dan ook 'gewoontebeesten'.