Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
Als een eminent drankorgel als Vandenhove nog altijd op plaats 2 vd kieslijst voor het Vl.Parlement staat, moet er wel redelijke bloedarmoede heersen bij de Limburgse sossen. T'is ooit anders geweest, maar ze hebben het zelf verknoeid.
|
Och, ze verknoeien het om beurt omdat iedere partij wel domkoppen bezit die denken te mogen spreken in naam van hun partij.
Zojuist lees ik terloops in het smartlapblad "Dag Allemaal" een artikel over een gekend goudhaantje dat overhoop ligt; nog altijd; met de B.B.I.
Hij vindt het niet plezant dat de B.B.I. in hoger beroep gaat. En de reden?
Wel U verdedigen kost U geld en het kost de B.B.I. niks. Ik denk toch dat de verliezende partij opdraait voor de gerechtskosten?
Soit! Maar aangenaam is het niet natuurlijk.
Maar daar stel ik wel andere bevindingen tegenover.
Men veroordeelt een rechtspersoon tot een bedrieglijk faillissement.
Mogelijk kwam die veroordeling er omdat een ambtenaar de melding doorgaf naar een hoger geplaatste. De hiërarchische weg werd dus gevolgd.
Maar de ellende die volgde was wel voor de lagere ambtenaar.
En wat moest deze nog beginnen? In beroep gaan? Niks voorzien voor de sukkel. En zelfs dan is er het gebruikt argument tegen de sukkel dat hij zou gezondigd hebben tegen de "omerta". En zelfs als hij in beroep gaat; mocht het kunnen; dan kost dat toch ook geld voor de sukkelaar?
Twee maten en twee gewichten dus. De rijke vindt het niet fijn want het kost geld en de sukkelaar botst desnoods tegen de parlementaire onschendbaarheid en...……..mag zijn plan trekken.

Dat is nog minder plezant.
En dat vinden ze plezant natuurlijk. De heren parlementairen.
Maar als het hen overkomt; heel uitzonderlijk; is het plezante er af.