Los bericht bekijken
Oud 19 april 2019, 05:33   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Neen. Actueel is dat wettelijk niet in orde.
Ik zie zelfs niet hoe dat wettelijk niet in orde kan zijn. Een prive detective kan niet meer doen dan elke gewone burger. Die heeft geen speciale staatsmacht. Een prive detective is gewoon een burger - zoals iedereen - die zijn ogen en oren opendoet, rondneust en dan komt vertellen wat hij gezien en gehoord heeft (met eventueel daar dingen bij uit te vinden, of sommige dingen vergeten te vertellen).

Ik zie niet goed in hoe het wettelijk verboden zou zijn om een burger dingen laten te horen en te zien die gelijk welke burger kan horen en zien, en die burger die dat nadien komt vertellen aan zijn werkgever.

Maw, ik zie niet goed in hoe het OCMW *niet* zou kunnen aan een burger vragen van eens te kijken of er bij Jef een zekere wagen soms uit de garage komt gereden. Of eens te kijken wie er allemaal met Jef binnenkomt. Het enige wat die mens moet doen, is, zoals gelijk welke burger kan doen, de openbare weg in 't oog houden voor het huis van Jef, he. Hij kan ook een klapke doen met de geburen. En naar de facebook pagina van Jef kijken. En zo voort. Wat gelijk welke burger kan. Een prive detective is eigenlijk niks anders dan een collaborateur die komt zeggen waar hij denkt dat er Joden zitten.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 april 2019 om 05:36.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden