Los bericht bekijken
Oud 19 april 2019, 15:25   #114
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Het verschil is niet zo groot hé. Door de péage rijden er minder auto's op de Franse snelwegen (behalve tijdens de vakanties misschien). Dus iemand die Péage betaalt is sneller op zijn bestemming dan iemand die de gratis route nationale neemt.

Ik vraag me trouwens af indien de wegen echt eigendom zijn van die privé bedrijven of indien ze alleen de uitbating in consessie krijgen.
Dat laatste is goed mogelijk, maar verandert niks aan het gegeven dat het prive is. Als ik iets huur/in concessie krijg, dan is dat mijn "prive domein" tijdens die consessie/huur he. Ik mag beslissen wie ik daar toelaat en niet.

Het punt dat ik wilde maken was dat die Franse autosnelwegen niet de "openbare ruimte" zijn. Het is onmogelijk om U NIET in de openbare ruimte te begeven om U te verplaatsen. Het is wel mogelijk om een prive weg niet te gebruiken.

Als men ALLE wegen (die dus, ik herhaal het, openbare ruimte zijn) gaat "takseren" dan kan men zich gewoon niet meer in de openbare ruimte bewegen zonder getakseerd te worden hierop.

Men zou alle openbare ruimte ook in bioscopen kunnen veranderen, en dan zeggen dat je bioscoop tickets moet kopen om van bij Jan tot bij Piet te gaan, want je MOET WEL doorheen al die "openbare bioscopen" gaan.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden