OK. I give up. Het is echt hopeloos. Ik zou echt niet weten waar te beginnen in uw laatste posts...
Het begint al met de eerste lijn:
"Dat speelt geen rol hoe je het noemt: het geeft de prijs als functie van de hoeveelheid, vanuit het standpunt van de vrager. Of je dat nu de "kost" van het aanbod noemt, of de "prijs van het aanbod" is hetzelfde."
Er is dus effectief een verschil tussen een vraag-aanbod curve en een vraag-prijs curve. Ge verwart ook kosten met prijs de hele tijd.
Ik denk dat we hier met een klassiek geval zitten van het Dunning–Kruger effect. Allé neem nu deze quote:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
...Ik kan U vertellen dat zo een simpele redeneringskes voor een theoretisch natuurkundige belachelijk eenvoudig zijn, hoor. Als dat al "subtiel" is voor economen, dan is het geen wonder dat ze kemels begaan...
|
Dat vind ik, als niet-econoom, behoorlijk grappig.
Patrick, als je zo overtuigd bent dat jij gelijk hebt, dat congestiekosten onmogelijk externe kosten zijn, dan moedig ik u aan uw redenering neer te schrijven en te publiceren, ten goede van de ganse samenleving om de huidige dwaasheden te corrigeren. Doen, aub.