Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten
Moest ik de plaats van Marleen Evenepoel zijn, dan zou ik me toch maar wat meer gedeisd houden.
2015
Cijfers Vlaamse overheid tonen aan dat Vlaanderen 0,72 hectare/dag ontbost.
Met de Bosbarometer, gebaseerd op de cijfers van de Vlaamse overheid zelf, maakt BOS+ jaarlijks de balans op van het gevoerde bosbeleid. Die balans is vernietigend. In de periode 2012-2014 verdween – met vergunning – 651 hectare bos. Het jaar 2014, het laatste waarover cijfers beschikbaar zijn, was goed voor maar liefst 263 hectare verdwenen bos, of 0,72 hectare bos/dag.
In 2018:
In de eerste zes maanden van dit jaar werden 58 vergunningen voor ontbossing afgeleverd voor kwetsbare en waardevolle bossen. Dat blijkt uit een parlementaire vraag van Vlaams parlementslid Elisabeth Meuleman (Groen). 'Aan dit tempo stevenen we af op een recordjaar op vlak van boskap van onze meeste waardevolle bossen', aldus Meuleman.
Wie gelooft dat mens Evenepoel nog? Ze zou beter haar ontslag geven: gefaald over heel de lijn! Kortom : 0 / 10.
U bent een grote naïeveling op dit vlak. Helaas.
|
Dat is iets helemaal anders. Dat is geen bosbouw, dat is HERBESTEMMING VAN OPENBARE RUIMTE. Men gaat die bomen niet kappen om aan hout te geraken, men wil de oppervlakte waar die bomen staan, voor andere economische dingen gebruiken.
Het is niet zo dat hout verkopers er zomaar wild op uit trekken en de openbare bossen gaan kaal plukken voor het hout he. Nee, het zijn bosgebieden die nadien villa wijken worden. Dat heeft niks met "houtgebruik" te maken, niet meer dan dat landbouwgrond omzetten in villa wijken gedaan wordt om het graan af te rijden.