Los bericht bekijken
Oud 24 januari 2005, 11:45   #1
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard Moslimscholen tolerenater dan evangelische

Ik weet dat er hier weinig reacties op zullen komen

Een studie van de Britse onderwijswaakhond OFSTED wijst uit dat moslimscholen in Groot-Brittannië hun leerlingen meer respect bijbrengen voor andere culturen dan evangelische scholen. Dat heeft de krant de Times vrijdag bericht. Volgens onderzoekers van OFSTED falen 42,5 procent van de evangelische scholen erin hun leerlingen tolerantie bij te brengen tegenover 36 procent van de moslimscholen.

Het rapport verscheen een paar dagen nadat het hoofd van OFSTED, David Bell, onder vuur was gekomen omdat hij had gezegd dat moslimscholen een risico vormen voor samenhang van de Britse samenleving. Volgens hem bereidt een traditionele moslimopleiding kinderen niet goed voor op het moderne leven in Groot-Brittannië.

"Het verontrust me dat veel jongeren opgevoed worden op scholen die zich baseren op een geloofsovertuiging. Het verontrust me dat ze weinig leren over hun verantwoordelijkheden aan de Britse samenleving", zei Bell maandag in een toespraak. Meer dan honderd moslimscholen in Groot-Brittannië onderwijzen meer dan veertienduizend leerlingen. Op evangelische scholen zitten vijfduizend leerlingen en op joodse scholen 9.500 leerlingen.
De Moslimraad van Groot-Brittannië noemde Bells opmerkingen bijzonder onverantwoordelijk en de vereniging van islamitische scholen betichtte hem van islamofobie.

GVA
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden