Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Neen, mensen die hulp echt nodig hebben mogen die krijgen. Maar profiteurs, die zouden eigenlijk ingezet moeten worden om de samenleving een beetje properder te maken.
Als zelfs mongooltje McDo hamburgers kunnen flippen zonder een gevaar voor de volksgezondheid te zijn, dan moet een eeuwige werkloze toch prima inzetbaar zijn om de bermen van wegen te ontdoen van afval nietwaar.
Ook prima meetbaar. Zoveel meter² berm proper, U hebt recht op uw dagelijkse uitkering.
|
Ik geef je verder volkomen gelijk.
Maar hoe definieer je 'profiteurs' want rijk zal je niet worden van een uitkering.
Ik bvb, heb jarenlang keihard gewerkt en afgedragen aan de SZ. Door ziektes ben ik nu erg hulpbehoevend (label: erkende gehandicapte) en zou met de beste wil van de wereld niet meer kunnen werken. Al zou ik niet liever doen.
Ik ken mensen die onder mijn label vallen en best nog zouden kunnen werken, mss maar deeltijds maar toch het niet doen. Ik ken iemand die nog nooit gewerkt heeft en al 35 jaar minstens stempelt... mijn haren komen daarvan omhoog te staan. Ik wil direct wisselen met die mensen en gaan werken in hun plek! Mijn leven bestaat uit lezen, handwerk, tv zien, kijken hoe de poetsvrouw poetst en that's about it.
Alleen al het sociale contact is een opsteker als je écht niets meer kan.
Maar ja, draai het of keer het, ik 'profiteer' dus tegen mijn wil van het sociale zekerheidssysteem mee. Nuja, profiteren zou ik het niet meer noemen want hetgene dat er tegenover staat (lees: wat ik allemaal niet meer kan doen) om te mogen 'profiteren', is niet min in mijn geval en wens ik niemand toe.
Anyway, wat ik eigenlijk wou vragen is hoe bepaal je wanneer iemand een profiteur is of niet? Hoe bepaal je wanneer iemand ziek genoeg is? Of lui genoeg? Moeilijke oefening.