Los bericht bekijken
Oud 22 april 2019, 19:18   #1
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard Wat met Vlaanderen na de verkiezingen ?

Ik hoop dat de NVA na de verkiezingen nu eindelijk eens 100% kiest voor Vlaanderen en niet tevreden zal zijn met een centrum rechts neoliberaal zoethoudertje waarbij de Vlaamse autonomiestrijd weer voor 5 jaar in het diepvriesvak gestoken worden.

De NVA zou een Vlaams nationalistische partij moeten zijn, geen (rechts)liberale ! Dat ze dan ook samenwerken met die andere Vlaams nationalistische partij in het Vlaams Parlement en via dit parlement de boel federaal onder druk zetten.

Het is zeker niet uitgesloten dat na de verkiezingen in het Vlaams Parlement : NVA, Vlaams Belang en PVDA samen meer dan de helft van de zetels hebben.

1 van deze partijen moet dan zowieso in de Vlaamse regering. Via dit Vlaamse niveau moet NVA federaal op zijn minst het confederalisme op tafel smijten en als dat niet lukt het separatisme, waarbij het cordon sanitaire doorbroken wordt.

Dit zouden nog eens politici zijn die opkomen voor ons volk.

Dit is een welgemeende oproep van een Vlaams nationalist in hart en nieren, maar ik maak mij tegelijkertijd weinig illusies. Ik vrees voor een soort van Michiel II scenario met wat rechts liberale zoethoudertjes en eventueel zelfs geleid door Jan Jambon, maar geen verdere autonomie - laat staan onafhankelijkheid - voor Vlaanderen.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 22 april 2019 om 19:22.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden