Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB
We moeten het uiteraard hebben over wat men noemt slim rekeningrijden waarbij de prijs bepaald wordt door het moment en de plaats.
Nu, electrische wagen zullen sowieso op één of andere manier belast worden per km. Al bij al gebruiken ze de openbare weg en dit moet op één of andere manier betaald worden.
Verder is uw redering correct behalve het feit dat men het niet optimaal verbruiken van brandstoffen kan ontraden. Dit is zo voor woningen en eigenlijk ook reeds voor het verkeer aangezien de vaste belastingskost voor wagens die veel verbruiken hoger is.
Men zou dus kunnen stellen dat slim rekeningrijden het niet-optimaal verbruik reduceert maar zoals eerder gesteld, dit is maar een tijdelijk fenomeen, binnen 30 jaar zijn we daar toch van af.
|
Het domme is dzt je het kind met het badwater aan het weggooien bent. Want eerst trek je ze aan met een gratis taks, zijn ze toch overbelast door hunte dure elektriciteit
En dan ga je ineens ga je het model weer veranderen, op een moment dat elektrisch rijden nog altijd niet rendabel is. Je moet meer veranderen in een consequent geheel. Als de elektr prijs zakt begin je die auto's te belasten, zolang ze harder belast zijn dan benzine, moet je ze langs geen kanten harder belasten.