Los bericht bekijken
Oud 23 april 2019, 15:31   #54
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Ze moesten reeds lang een grote reserve vluchtverkeersleiders aangelegd hebben via een prive firma en aan een lager loon.
Ze zouden dan wel minder ziek zijn en ze kunnen ontslaan als het te ver gaat..
Ze verdienen schatten van mensen door hun monopolie en dan nog leggen ze om de haverklap het luchtruim plat.
Dit tot begrijpelijk groot ongenoegen van onschuldige passagiers en hun kinderen die dachten een paar dagen uit de zorgen te zijn.
Tevens brengt hun haantjes gedrag groot imago en financiële schade voor de Belgische luchthavens en de "vele" bedrijven er rond.
Dit is onverantwoord.
Die reserve bestaat reeds. De NMBS heeft tal van treinverkeersleiders, die op tijd en stond de wissels laten werken en dit tot algemene tevredenheid. Mits een overgangsexamen kunnen zij luchtverkeersleider worden. Volgens betrouwbare bron zijn vele werknemers van Skeyes via dit kanaal aangesteld geworden. Het enige probleem is dat ze de NMBS stakerscultuur behouden hebben. Dit sociale aspect is niet meteen weg te werken, daarvoor zal een nieuwe generatie dienen aan te treden. Nog even door de zure appel heenbijten, is de boodschap.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden