Tesla verbetert nog maar eens het rijbereik (> 10%), en prestaties van hun topmodellen, en andere nuttige dingen zoals 50% sneller laden en rijcomfort.
Bovendien wordt de basisrange terug ingevoerd. Dus ook qua prijs is het weer opnieuw zweten voor de E-nieuwelingen... lees onderaan.
En ze hadden eigenlijk al 20-30% voorsprong op de Europese beginnelingen Jaguar, Audi en Mercedes...
vers:
https://electrek.co/2019/04/23/tesla...in-suspension/
En dat nog voordat de concurrentie met zijn eerste concurrentiële wagen op de markt is in dit segment (Porsche Taycan). Porsche zal alvast met Tesla vergeleken worden in de Duitse boekskes. Oei.
Op de Duitse TV doen ze alvast steeds hun best het succes van Tesla te minimaliseren, trend "Och in enkele jaren als onze eigen batterijfabrieken af zijn halen we Tesla alvast weer in".
Het Handelsblatt verwacht heel moeilijke tijden voor de Europese constructeurs tegen Tesla op te boksen:
Citaat:
https://www.handelsblatt.com/auto/na...X29uQCHqFf-ap4
ELEKTROAUTOS VON AUDI, BMW UND DAIMLER
Warum es die Tesla-Jäger schwer haben werden
Die deutschen Premiumriesen fordern Tesla heraus. Doch die neuen Modelle haben entscheidende Nachteile im Vergleich zum Elektropionier.
|