Los bericht bekijken
Oud 26 april 2019, 12:24   #281
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat is een karikatuur. Geld op de rekening belet niet een afhaling te doen in een terminal. Cash held is ook één van de laatste stukjes vrijheid die we hebben. Begin niet te memmeren dat ik oud en versleten ben zoals Schoofzak stelt want ik heb op zijn minst een twaalftal bank en kredietkaarten en apps op mijn gsm.
Je zal nergens zien dat ik opteer voor een 100 procent cashloze maatschappij. Tenzij misschien over minstens 10 jaar.
Misschien kunnen geldbriefjes en munten vervangen worden door heroplaadbare of zelfs wegwerp-kredietkaarten, waar je een beperkte som op kan stellen. Voor die beruchte laatste vrijheid.

Trouwens, aan welke uitgaven denk je dan, als je stelt "laatste stukjes vrijheid"?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden