Los bericht bekijken
Oud 2 mei 2019, 10:39   #24485
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.347
Standaard

Nu eens een allochtone die zelf zegt waar het op staat betreft de Arabische cultuur, en het is dan nog een Jezidi, niet eens een moslim en het is toch even erg. Zijn die daar echt allemaal even achterlijk?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3524...-als-de-mannen

"Als jonge jezidi-vrouw zie ik veel problemen. Minderjarige meisjes worden uitgehuwelijkt. Meisjes die een vriendje krijgen buiten de jezidi’s, worden afgeschilderd als hoeren. Soms worden ze teruggebracht naar Irak of zelfs vermoord.”

"Jezidi-vrouwen die zijn verkracht door IS’ers ondervinden dat hun kind wordt verstoten uit de gemeenschap, omdat het kwaadaardig bloed in zich zou dragen. Misbruikte vrouwen krijgen zo nog een trap na."

"Een gruwelijk filmpje toont hoe dat gaat. Een meisje dat een moslim als vriendje had, wordt door een menigte bekogeld met stenen, waardoor ze sterft voor het oog van de camera. „Zolang wij hetzelfde doen als andere volken in het Midden-Oosten, zijn we geen haar beter. Waarom is het bij ons normaal dat een man een vrouw slaat?"

"IS-vrouwen zijn net zo erg als de mannen. We moeten er niet intrappen, ze waren daar niet alleen om te koken en schoon te maken. Als je ze hier een jaar in de cel stopt, noem ik dat geen gerechtigheid. Dan heb ik liever dat ze de strop krijgen in Irak."
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden