Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ik wenste dat ik ook in die belastingsschalen viel..........
Maar je hebt gelijk: trop is teveel.
Vooral daar we op de besteding van 'de buit' geen enkele democratische controle of zeggingschap hebben......
|
Oh maar je zit heel snel in die belastingsschalen... Reken maar eens na als je durft. Ons vertrekpunt is de bruto loonkost (niet het bruto dat bovenaan je loonbriefje staat, maar het bruto dat je werkgever effectief betaalt; d�*t ligt nl. nog een stukje hoger)... en dan beginnen we af te tellen. Inkomstenbelastingen, sociale zekerheidsbijdragen, gemeentebelastingen, provinciale belastingen, onroerende voorheffing, BTW, wegenbelasting, accijnzen, belasting op de oppervlaktewateren, taksen op elektriciteit, de "gouden" vuilzakken niet vergeten, etc... etc... Voor je het weet zit je aan ongeveer 70% met een niet al te hoge wedde. Het eindresultaat is je zgn. koopkracht: de eurootjes die je effectief kan omzetten in goederen en diensten of... die je eventueel kan sparen (opgelet: sparen is gevaarlijk wegens roerende voorheffing!).
Wat dacht je misschien? Dat ik één of andere supervet betaalde topmanager was? Die betalen toch geen belastingen in België... ze zouden wel gek zijn.