Los bericht bekijken
Oud 6 mei 2019, 14:25   #65
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het einde van de jaren zestig, dat is met moeite een halve eeuw geleden. Of dat een "tijdperk uit het verleden is", laat ik dan ook in het midden.

Maar bon, gelijkheid man/vrouw bestond toen met moeite, verkrachtingen van vrouwen (ook tijdens het huwelijk) waren een detail waar men weinig aandacht aan moest besteden, homoseksuelen bestonden niet, ethische kwesties waren nog steeds stevig in handen van de Christelijke moraal, enz.

De Koude Oorlog woedde toen, en Spanje en Portugal leden onder de dictaturen van Franco en Salazar.
Enzovoort.

Mooie periode, hé? Maar ja, niet alles was negatief, verre van zelfs, en vele zaden werden toen geplant die later mooie bloemen zouden produceren.
Het verschil met nu is dat we (correcite: mijn grootouders) toen leefden in een periode van vooruitgangsoptimisme. De technologische overhaul was in volle gang, mensen werden op zeer korte tijd zeer welvarend in de jaren 50 en 60. Met als icing op de cake de maanlanding in 1969.

Mijn grootouders hebben toen gigantische stappen gezet. Van een basic huis in de jaren40 naar eentje waarin wasmachines, ijskasten, droogkasten, tv's, enz...standaard werden.

Die vooruitgang is nu veel trager of veel meer beperkt. De voortuigang nu is veelal luxe. Ipv meer tijd, kost het u meer tijd. Aan technologie is men nu meer tijd kwijt, dan dat men in de jaren 50/60 won door die toestellen.

Laatst gewijzigd door Tavek : 6 mei 2019 om 14:25.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden