Los bericht bekijken
Oud 11 september 2002, 09:15   #11
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Die landen worden echter geregeerd door dictators. Zij zijn niet democratisch verkozen. Die dictators beslissen om de sharia niet in te voeren en het volk moet dat maar aanvaarden.
Helaas, U zit fout. Ik weet niet wat U met "die" landen bedoeld, maar ik neem aan dat U islamitische landen bedoelt. Wel, er zijn wel degelijk Islamitische landen zonder de sharia en met een democratie. Turkije bijvoorbeeld. Ook in Quatar (thuisstation van Al Jazeera) is er een vorm van democratie. Het is dus niet onmogelijk dat er een democratie in Islamlanden bestaat. U maakt de fout deze toestand als vast en onveranderbaar te zien. Wie had 300 jaar geleden gedacht dat alle landen in Europa democratisch zouden zijn?

Citaat:
Maar de waarheid is wat ze is. De bevolking groeit daar. De nieuwe belgen hier trouwen met iemand uit hun land van herkomst. Denk eens na. Zo blijf je met een "eerste generatie" zitten.
Hier wordt zo vaak op teruggekomen. Heeft iemand hier eigenlijk cijfers over? Ik wil U best geloven, maar ik neem toch aan dat Uw redenering op serieuze cijfers gebaseerd is.

Citaat:
Trouwens, wat die prof zegt, is dat er van de integratie werk moet gemaakt worden. Hij zegt gewoon dat de Belgische wetten moeten gelden. Da's toch maar logisch? Wat is daar nu verkeerd aan? Het gaat hier om de Belgische wet aan de éne kant en de migranten aan de andere kant. Zij aanvaarden onze wetten of zij aanvaarden die niet. Om nu dat slachten te nemen als voorbeeld: zo heb ik Annemie Nyts op T.V. horen zeggen "dat je moet oppassen om dat op T.V. te tonen" of "dat je daarmee moet voorzichtig zijn" of zoiets. De Belgen mogen dat toch weten, zeker? Het gebeurt in ons land!
Tuurlijk is er niks mis met integratie! Tuurlijk staat onze wet boven de Islamwet! Maar ook hier, het is voor een islamiet absoluut niet onmogelijk de democratische wet boven de islamwet te plaatsen (zie hierboven).

Citaat:
En dan had die prof het nog niet over families in België die naar 't schijnt hun dochters laten besnijden omdat dat ginder de gewoonte is!
Ik dacht dat deze praktijk enkel nog in zwart-Afrika werd toegepast?
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden