Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Dus ze nooit iets vertellen en afsnijden van elke informatie tot .... de rest van hun leven?
Overigens lijkt het eerder Greta T te zijn die haar familie mishandelde dan omgekeerd.
|
Want haar ouders hebben haar natuurlijk niet over die klimaatsverandering zitten indoctrineren toen ze 8 was ?
Wie is daar dan verantwoordelijk voor ? Een gevaarlijke onderwijzer ergens in een Zweedse school ?
Ik zou begot niet weten hoe mijne kleine zou geterroriseerd kunnen worden door "klimaatsverandering", tenzij eventueel door de juf, en dan zou die haar saus krijgen van mij.
Trouwens, "uw carriere opgeven om niet meer de vlieger te pakken" is niet direct de juiste reactie om een gestoord kind te helpen he. Dat voedt die fobie enkel maar. Als mijne kleine schrik heeft van spinnen, dan ga ik geen vrachtwagen insecticide kopen om het huis en de tuin onder te spuiten om aan diene zijn fobie toe te geven. Dan ga ik eerder misschien eens wat spinnetjes halen, en in een vivarium zetten, zodat hij die beestjes wat realistischer kan beschouwen.
Moest ik de ouder zijn van een panische Greta, dan zou ik erop wijzen dat we in Zweden wonen, en dat die klimaatsverandering het weer hier veel aangenamer zou maken. Ik zou haar vertellen over de groene Sahara. Over toen het op aarde 6 graden warmer was, en er toen veel grote zoogdieren rondliepen. En hoe toen de voorganger van de mens in luxurieuze oerwouden leefde, daar waar er nu savanne is door de ijstijd.
En ja, dat de wereld verandert, maar dat ze zich daar geen zorgen moet over maken, en zich nu beter concentreert op tegenstanders aflappen op Fortnite