Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Laat eens de bron zien waar je haalt dat het gezegd is na de oorlog en dat het gign over juist voor de oorlog .
|
Hij deed de uitspraken in een interview met de Franse krant Le Monde op 29/02/1968.
Voor de derde maal vraag ik dus nu: wat is je reactie op deze uitspraak van Rabin: "Ik denk niet dat Nasser de oorlog wilde. De twee divisies die hij de 14de mei 1967 naar de Sinaï zond, zouden niet genoeg geweest zijn voor een offensief tegen Israël, hij wist het, wij wisten het..."
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K9
Dezelfde als ik de vorige keer gaf :
"israel WAARSCHUWDE jordanie zich niet te moeien, sorry hoor meer kan israel toch echt niet doen. Het wasjordanie die begon te schieten op israel op vraag van nasser .
|
Ik herhaal de uitspraak nogmaals:
"Sharon zou de geschiedenis meer recht doen door toe te geven dat Israël de opgelopen spanningen met enkele van zijn buurlanden dankbaar heeft aangegrepen om zijn lang gekoesterde territoriale ambities te verwezenlijken."
Voor de tweede of derde maal kom je terug met een ontwijkend antwoord (dat zelfs niet klopt - toen Jordanië tussenbeide kwam was de oorlog al bezig). Je Likoed-Sympathieën maken nu wel duidelijk waarom je deze vervelende vraag liever niet beantwoordde maar uit de uitspraak van Rabin blijkt wél duidelijk dat Israël in deze oorlog territoriale ambities had.
Citaat:
Nogmaals ik voel geen medelijden met landen die zoiets doen en dan het deksel op de neus krijgen. Israel heeft misschien wel de kans met beide handen gegrepen maar het waren de arabische landen die de kans gaven."
|
Israël hád een kans op vrede met de Oslo-akkoorden. Ze hebben hem gebruikt om tweehonderdduizend extra kolonisten naar de bezette gebieden te sturen.
Citaat:
So? De belangrijkste palestijnse leider (de mufti van jeruslalem) steunde de nazi's.
|
Dat is al jaren geweten en ik veroordeel het absoluut. Je raakt er wél een delicaat punt mee aan want ook bepaalde zionisten stonden op gevaarlijk goede voet met de nazi's (wat ik enkele weken terug ook reeds duidelijk gemaakt heb).
Citaat:
Het gaat beide over bezette gebieden, de duisters die leefden onder veel zwaardere omstandigheden dan de palestijnen en toch geen aanslagen.
|
Verdomme kerel, waar blijf je het halen om zulke vergelijkingen te maken. De Duitsers hebben miljoenen mensen de dood ingejaagd en beseften héél goed dat ze daarmee niks meer te eisen hadden. Zelfs in de honderd jaar dat deze Israëlisch-Palestijnse kwestie aansleept, was het aantal slachtoffers dat daarin viel maar een fractie van dat van WOII. Elke mens met gezond verstand begrijpt en ziet dat.
Citaat:
Je beantwoord trouwens mijn vraag niet waarom er geen aasnlagen zijn in 66' toen de "palestijnen" er slechter af waren onder arabisch bewind dan in 68 onder israelisch bewind.
|
Ik heb ze niet beantwoord omdat dit een welles-nietes spelletje dreigde te worden. Onder het Israëlisch-militair bestuur waren direct méér dan 1100 militaire wetten van kracht. Ik veronderstel dat het onder Arabisch bestuur toch nog iéts soepeler was. En blijkbaar dachten ook de Palestijnen er zo over.
Citaat:
Ze geven altijd hun bronnen die je kan controleren en tot nu heb ik nog geen fouten gevonden. De info is dus correct je kan trouwens andere bronnen zoeken die zeggen hetzelfde. 3 miljard militaire steun per jaar is onzin.
|
De websites die ik bezoek (en die jij gemakkelijkheidshalve pro-Arabisch noemt), geven óók steeds hun bronnen weer. Om je een plezier te doen, heb ik even gekeken op een pro-Israëlische site en zelfs daar wordt gesproken van 3 miljard dollar steun per jaar, gedeeltelijk militair, gedeeltelijk onder de vorm van kredieten (wat daar mee aangekocht wordt, wordt niet vermeld).
www.cidi.nl/publ/online/jaffa.html
Citaat:
|
Je moet de kaart volledig bekijken. Op de kaart staat duidelijk vermeld dat de blauwe stippelijn het voorgestelde tracé is. Daar valt dus nog over te discussiëren welke richting het zal uitgaan. Wat je wél ziet op de kaart is dat het eerste stuk dat aan de oostkant gebouwd wordt, wel degelijk het door het leger voorgestelde tracé volgt. Op jouw kaart zie je het inderdaad niet maar dat is dan ook de meest onduidelijke kaart van de muur die ik ooit gezien heb.
www.gush-shalom.org/thewall
Citaat:
....en toen ze eerst zionisme als racisme veroordeelden in de algemene raad en enkele jaren later dat ongedaan maakten.
|
Als de VN in een resolutie stelt dat zionisme gelijk is aan racisme, dan vermoed ik dat daar wel serieuze reden toe is. Die betreffende resolutie is inderdaad afgeschaft maar dat gebeurde dan wel alleen onder zware Amerikaanse druk ná de eerste Golfoorlog.
Citaat:
Niet echt die worden gestemd en de algemene raad zit vol drukkingsgroepen waarvan de arabische/moslims met hun olie een machtige is.
|
Zoals ik al zei: dat soort exuses zijn al te gek. VN-resoluties zijn gebaseerd op internationaal recht (zoals ik hierboven aantoonde met VN-resolutie 194) en dat kan je niet zomaar in twijfel trekken. Als je het internationaal recht aanvaardt, moet je dus ook VN-resoluties aanvaarden. De bestaande VN-resoluties zijn degelijk onderbouwd. Om te bewijzen dat ze werken moeten ze natuurlijk wel uitgevoerd worden, wat nu niet gebeurd.
Citaat:
Denk je echt dat mensen die al 30 jaar lang geleerd zijn joden en israel te haten opeens zullen zeggen "alles is vergeven" ? Wees niet naief of blind.
|
Als je van jongsaf aan op school, op straat, aan de ettelijke checkpoints die je dagelijks moet passeren, geconfronteerd wordt met Israëlische soldaten, tanks en ander militair bezettingstuig, lijkt het mij logisch dat je de andere partij niet gaat liefhebben. Mensen zijn mensen. Behandel je ze als gelijke, dan zullen ze je respecteren. onderdruk je ze, dan zullen ze je haten.
Citaat:
Onzin de VN is een organisatie met zijn eigen doel en zijn eigen drukkingsgroepen. Zeggen dat die een onafhankelijke organisatie is , is te belachelijk voor woorden.
|
Voor jou is maar één standpunt geloofwaardig en dat is het Israëlische. Internationaal recht, daar lach je mee. VN-resoluties veeg je van tafel. Dat je met zo'n manier van denken nooit vrede bereikt, kun jij blijkbaar niet begrijpen.