Los bericht bekijken
Oud 9 mei 2019, 21:32   #596
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Mss de topictitel nog eens lezen.

Zet uw bril op vent en lees dan zelf de titel.
Sprak die over de advocatuur? Het is inderdaad een onderdeel van de rechtspraak. Maar beweren dat er geen rechtspraak is in sommige gevallen is geen onderdeel van rechtspraak maar wel de essentie er van.
Jullie spreken graag over muren; dakgoten en vensters maar over de fundaties van een huis moet gezwegen worden. Dat is "off topic".
Het hele kot stort verdomme in als de basisprincipes verkracht worden.
Wat betekenen duizenden wettekstjes en allerlei organisatieprulletjes als de primaire eerlijkheid van recht spreken onthouden worden aan sommige burgers? Als men dit fundament onderuit haalt en zich verschuilt achter het woord "omerta" dan is dat een woord dat ze beter in Napels in hun reet steken maar niet in een land waar zogezegd democratie heerst.
En dat vooral is de grote leugen. Niet het misbruik van een paar regeltjes maar vooral het misbruik van eerlijkheid.
Maar nu ga ik stoppen met commentaar. Ik verspil hier toch mijn tijd.
Als men burgers wil kloten dan moet men die mogelijkheid blijvend koesteren. Heren worden niet graag beperkt als ze gangster spelen.
En nu salut en de kost. Ik laat u de ruimte. Gebruik ze goed. Papier is verduldig.
En als een minister opdracht geeft aan een ondergeschikte die Directeur Stedebouw was om een heel gebied bouwgrond in een dorpskom af te sluiten voor enige toegang dan hoeft men ook niet uitsluitend De Gucht ambeteren maar ook die minister. De wet is er voor iedereen!

Laatst gewijzigd door werkman : 9 mei 2019 om 21:56.
werkman is offline   Met citaat antwoorden