Los bericht bekijken
Oud 25 januari 2005, 00:41   #77
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry
Vlaanderen betaald voor een redelijk deel het Waals gewest, want de gewesten hebben wel iets van eigen inkomsten, maar een groot deel komt uit de federale pot. En wie spekt die pot voor meer dan 70 % denk je?
Mag ik een bron waaruit je afleid dat de Vlamingen 70% van de inkomsten genereert en misschien kan je dan ook eens uitzoeken hoeveel naar het Brussels Hoofdstedlijk Gewest (die u graag wil opnemen in uw drommbeeld onafhankelijk Vlaanderen) gaat, hoeveel naar de Duitstalige Gemeenschap en tenslotte hoeveel naar het Waalse Gewest en dan de Franstalige gemeenschap.
Tip in de partijpropaganda zal je dit niet terugvinden want anders komen de cijfers niet goed meer over als propaganda.

Ik wil toegeven dat er vanuit Vlaanderen geld wegstroomt maar misschien moeten jullie wel eens kijken naar waar en niet vergeten dat er naast Vlaanderen nog vier andere instaties zijn die jullie doelbewust onder de gemeenschappelijke noemer "Wallonië" "Franstaligen" of "het Zuiden van het land". Veel plezier

Alvast de eerste cijfers
Dotatie aan de Duitstalige Gemeenschap: 107.000.000€
Gemeenschapscommissie: 31.000.000€
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden